Lavazza

Trudno znaleźć kawosza, który nie znałby włoskiej kawy Lavazza. Marka ta na stałe wpisała się w świadomość miłośników małej czarnej na całym świecie. Wszystko zaczęło się, gdy Luigi Lavazza otworzył pierwszy sklep Lavazzy przy ulicy San Tommaso w Turynie w 1895 roku. Po podróży do Brazylii dostrzegł potencjał tego napoju i zrozumiał zapotrzebowanie społeczeństwa na codzienną filiżankę z porcją energii. Kawa Lavazza, którą dziś pijemy, jest efektem jego pomysłu na przygotowanie mieszanek kaw z różnych części świata.

Ładuję...
Opcje zakupów
Zobacz jako Siatka Lista

Produkty 2

Ustaw kierunek malejący
Zobacz jako Siatka Lista

Produkty 2

Ustaw kierunek malejący

Jak smakuje kawa Lavazza?

Znana na całym świecie kawa Lavazza to suma wielu różnych smaków: słodkiego, gorzkiego i kwaśnego; aromatu: owocowego, korzennego, czekoladowego oraz doznań takich jak: body, cierpkość i temperatura napoju. Smak Lavazzy obejmuje wszystko to, co czujemy, pijąc kawę: całe doświadczenie, które pozwala nam w pełni docenić wartość napoju. Kawa odgrywa ogromną rolę we włoskiej kulturze: od porannego Cappuccino, aż po wieczorne Espresso. Rodzinna, włoska firma Lavazza starannie pozyskuje najwyższej jakości ziarna ze zrównoważonych upraw. Cała droga, jaką przechodzą ziarna kawy – od plantacji, aż do filiżanki – każdy etap procesu przygotowania kawy jest starannie nadzorowany. Kiedy ziarna w końcu trafiają do dopracowanych urządzeń Lavazzy, są rozdzielane przez profesjonalnych degustatorów kawy, aby stworzyć pyszne mieszanki: wypalane do perfekcji, zmielone drobno, średnio lub gruboziarniście Podążając za początkową filozofią założyciela marki, Luigiego Lavazzy, dotyczącej troski o ziemię, marka nadal szanuje gospodarcze, społeczne, środowiskowe i kulturowe wartości krajów, w których prowadzi działalność. Na przestrzeni lat wysiłki te doprowadziły do ​​konkretnych działań, które chronią ludzi i miejsce na każdym etapie łańcucha produkcyjnego, od sadzenia i zbioru po dystrybucję oraz konsumpcję.

Kawa ziarnista Lavazza – kilka słów o historii

Marka Lavazza została założona w Turynie w 1895 roku przez Luigiego Lavazzę, początkowo była prowadzona w małym sklepie spożywczym przy Via San Tommaso 10. Firma jest obecnie zarządzana przez trzecie i czwarte pokolenie rodziny Lavazza. Marka importuje kawę z całego świata, m.in. z Kostaryki, Hondurasu, Ugandy, Indonezji, Brazylii, Kolumbii, Gwatemali, Stanów Zjednoczonych i Meksyku. Jest jedną z ulubionych włoskich kaw na całym świecie. Według danych marki aż 16 milionów z 20 milionów rodzin kupujących kawę we Włoszech wybiera właśnie Lavazzę. W jej dzisiejszej ofercie znajdują się takie produkty jak: Qualità Oro, Qualità Rossa, Club, Caffè Espresso, Il Perfetto Espresso, Caffè Crema, Gran Aroma Bar, Super Crema, Crema e Gusto, Crema e Aroma, Top Class, Grand'Espresso, Dek (bezkofeinowa) oraz kapsułki kawy A Modo Mio, „Espresso Point” i Lavazza Blue. 

Kawa Lavazza od czterech pokoleń należy do rodziny o tej samej nazwie. Lavazza to siódma na świecie palarnia kawy. Jej rynkowe udziały szacuje się na poziomie ponad 36% we Włoszech. Firma zatrudnia 3800 pracowników i osiąga przychód w wysokości 2,24 miliarda euro. Lavazza posiada sześć zakładów produkcyjnych, trzy we Włoszech i trzy za granicą, działa w ponad 90 krajach. Firma opracowała koncepcję tworzenia mieszanek i sztukę łączenia rozmaitych rodzajów kawy z odległych obszarów geograficznych. Jest to charakterystyczna cecha wszystkich jej produktów. Lavazza może pochwalić się 25-letnim doświadczeniem w zakresie produkcji i sprzedaży porcjowanych systemów do kawy. Wśród działań promowanych przez Fundację Lavazza, założoną w 2002 roku, znajduje się projekt Tierra, który we współpracy z Rainforest Alliance prowadzi badania nad osiągnięciem „najlepszej jakości produktu końcowego”, z naciskiem na warunki życia ludzi w krajach produkujących kawę.

Lavazza – kawa do ekspresów

Włoska kawa Lavazza doskonale sprawdzi się jako napój przygotowany w ekspresach do kawy. Natomiast za pomocą akcesoriów do ekspresów możemy przygotować np. delikatną piankę mleczną, którą ozdobimy filiżankę kawy. Lavazza nie bez powodu odniosła sukces na całym świecie. Jest to ogromna zasługa pracowitej rodziny Lavazza, która przez cztery pokolenia z rzędu pracowała z pasją, aby uzyskać i utrzymać wysoki standard kawy i zachować jej szczególnie cenną tradycję, która gwarantuje charakterystyczny smak oraz oryginalność rozpoznawalnych na całym świecie produktów. Co więcej, Lavazza pomogła stworzyć prawdziwą kulturę Espresso, umożliwiając innym społecznościom zapoznanie się z tą typową, włoską przyjemnością. Historia kawy Lavazza to aż 120 lat – przez cały ten czas marka utrzymuje najwyższą jakość swoich produktów.

Zapraszamy na naszego bloga: